lördag 7 oktober 2023

Mat, motion & mening

I förmiddags när jag gick motionsspåret med hunden tänkte jag på det här med hälsan. Det gäller att ligga i & se till att jag mår så bra jag kan. Förut när jag höll på mycket mer med yogan gjorde jag fler aktiva val för att tex äta rätt. Nu är jag inte lika noga & ofta på helgerna så blir det både godis & chips mest för att fjortonåringen vill ha det & sen är det tydligen mamman som sträcker sig efter godisskålen & inte kan låta bli....

Jag tänker att varje dag kan jag ha som mål att kryssa i tre boxar med mat, motion & mening. Det behöver inte vara så mycket mer än att försöka lägga till något nyttigt varje dag & att vardagsmotionen blir gjord.

Eftermiddagen spenderades i stallet, först cyklade jag med på en solig & blåsig uteritt med dotterns stabila häst & en unghäst som behövde tränas & efter det skulle dottern hoppa & mamman fick filma.

✅Motionen har blivit gjord med ganska många steg & några övningar i utegymmet.

✅Maten har inte varit något speciellt bra men jag åt mycket blåbär till frukost!

✅Mening, jo det här med djur ger mig mening, hästen lutade sitt huvud mot mig en lång stund idag💚



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar