onsdag 18 oktober 2023

Lyckopiller

 Ett lyckopiller för mig är att gå en lunchpromenad varje dag. Gärna en jättelång men det är bara för att jag har tur med flexibla arbetstider.

Annars tänker jag mycket på det här med sparande. Företaget jag jobbar på är fortfarande i rekonstruktion och säkert går allt bra men jag läste nyss om att Unionen hade världens längsta köer för att få ut sin a-kassa/försäkring och då känns en buffert viktigare än någonsin. 

Nu tog jag visserligen halva bufferten till att betala av det lilla billånet vi hade kvar men då minskar månadskostnaden med ett par tusenlappar. 

Jo de pengarna äter bokstavligen hästen upp, det är inte billigt med stallhyra/mat/hovslagare. Ironiskt nog sitter jag nästan varje kväll och hänger på hästnet och tittar på hästar till salu. Jag får bara skärpa mig!

Lyckopiller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar