lördag 21 oktober 2023

Drömrutiner

 I förrgår var jag på gymmet & igår fick jag så ont i höften att jag haltade fram, lite bättre idag dock. 

Ska jag sammanfatta veckans motion blev det två dagar på gymmet, ganska långa hundpromenader varje dag & en kväll på hästen = godkänt!  Tråkigt bara att den jäkla ryggskadan/knät/kroppen fortfarande bråkar. 

Ikväll ska jag på middag med bästa kompisar i större grannstaden. Mysigt även om jag är trött & det stormar & spöregnar utanför.

En sak som är bra är RUTINER.

De rutinerna som jag eftersträvar nu är. 

Måndag= åka hem på lunchen & göra en stor soppa som jag fryser in i portioner. I måndags blev det blomkålssoppa med röd curry.

Tisdag= gymma på lunchen för att min man har håltimme & går ut med hunden. 

Onsdag= hunden är med på jobbet & vi går lång promenad + att jag rider dotterns häst på kvällen.

Torsdag= jobba hemifrån & städa så fort jag tar en paus.. Gymmet på kvällen.

Fredag= ta det lilla lugna

Detta var det check på i veckan. Nästa vecka ska jag dock åka till andra orter på tisdag och torsdag i jobbet & då går ju nästan allt åt skogen.

Önskar er en glad lördag (fast det är så mycket sorgligt i världen som man tänker på om man vaknar i gryningen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar