tisdag 30 mars 2010

Morgonhets

Idag blev det en sån där morgon som man helst vill glömma.. Hade ingen bil så jag skulle följa Mellan I till skolan. Vid frukosten snöt sig Stora K & då tappade Mellan I matlusten, sen skulle hon springa upp & sätta på sig strumpor men då glömde hon bort vad hon skulle göra & satt & funderade på sängen. Lilla M bajsade i blöjan & när jag hade fått på overallen så bajsade hon igen. Insåg då att vi var ganska sena & började toktjata på Mellan I att hon skulle skynda sig, & då blev hon stressad & fick ännu mindre gjort & jag blev arg & försökte mig på att höja rösten med mina trasiga stämband.. Gammelhunden tittade med bedjande ögon när vi gick genom dörren men hon går så långsamt så hon fick stanna hemma. Vi hann precis till skolan, en minut i åtta när vi kom in på skolgården. Då var både Mellan I & jag på dåligt humör... Tänkte på den fina boken som jag läser av Ekhart Tolle & att det är män som skriver så kloka ord & att de aldrig har behövt att få upp tre barn på morgonen. Jo jag är lite ironisk nu. Det är väl det som är den stora utmaningen att behålla lugnet & andas fast man är trött & stressad. Att man kan anpassa sin yoga & personliga utveckling till att leva i en familj där man inte alltid får så mycket tid att ägna åt sig själv.

När jag hämtade Mellan I på eftermiddan så sken solen & vi var båda på strålande humör igen & gick långsamt hem & småpratade..

En klok kvinna finns på den här bloggen, med tanke på att jag skrev att män skriver kloka ord..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar