torsdag 4 mars 2010

På tapeten

I alla tidningar som jag läst den här veckan har det handlat om yoga. Först fick jag låna M-magasin av min mamma, där handlade det om hormonyoga. Det hade varit ett hormonyogaprogram tidigare & nu kunde man köpa en dvd med Eva Lewenhaupt (som har skrivit boken Yogaliv, åtta steg till ett liv i lätthet). Eftersom min mamma har provat hormonyoga efter tidningen så övertygade jag henne att köpa dvd:n så jag kan låna den & kanske lära mig lite nytt. Sen fick jag tidningen Tara & där var det ett hatha yoga program. I inledningen står det: "Du kanske har testat yoga, men tänkt att det inte är något för dig. då föreslår vi att du ger yogan en andra chans. För att den goda nyheten är att detta är en träningsform du kan hålla på med resten av livet".Jag har tagit en provprenumeration av Topphälsa också & där var det också beskrivet solhälsning A & 7 olika yogaställningar. "Yoga dig stark-inifrån & ut!" var namnet på artikeln.


2 kommentarer:

  1. Jag har också sett att det står om yoga lite här och där. Men jag kan nästan bli lite störd ibland, ibland står det fel namn på positioner, det är lite märkliga "fakta" osv. inte utan att jag undrar var de får tag i sina uppgifter. Kanske lät lite trist, men jag tycker det är viktigt.

    SvaraRadera
  2. Förstår vad du menar. Jag hittade min yoga genom poweryogan, som jag aldrig vill gå tillbaka till, men ändå tacksam att jag hittade yogan där. Så jag tänker att det är bra om många blir intresserade av yoga. Jag tror att om många börjar yoga får vi en bättre värld:-)

    SvaraRadera