måndag 22 mars 2010

Igår blev det mysore på träningscentret igen. Härligt att få hjälp av min vikarie & härligt att yoga med vänner. Kändes lätt att göra så långt jag gör i serien. När jag hade min fortsättningskurs på eftermiddagen så pratade jag om att fokusera på det som känns lätt & mjukt i kroppen & de rörelser som känns bra. Att bara andas & inte tänka så mycket på de asanas som känns svåra eller stela. Supta kurmasana kändes inte så bra som det brukar men jag reflekterade inte så mycket över det, man måste väl leva som man lär. Däremot känns Buhjapidasana bättre än på länge.
Idag känns det verkligen i kroppen efter yogan igår. Jag gjorde i alla fall 5 solhälsning A & 3 B + alla stående. Kände mig trött i armarna ikväll, tom när jag stod i hunden & det brukar verkligen aldrig hända. Då får man lite förståelse för när nybörjarna pustar & stönar & tycker det är jobbigt i hunden..:-)

1 kommentar:

  1. Tänk vad jag tyckte hunden var jobbig i början, och nu är den så skön och släpper loss hela min ryggrad och nacke.

    SvaraRadera