torsdag 19 augusti 2010

Bokmal

I helgen som var sträckläste jag en bok. När jag fyller 40 ska jag var snygg, rik, lycklig och yngre av Gunilla Bergensten. Kan verkligen rekommenderas om man närmar sig 40 eller har passerat som jag...

Man får både skratta och fundera lite över livets stora frågor. Inser nu att nästa gång jag fyller år (nästa år..) så fyller jag 42... Herregud jag tyckte nyss att jag var 39.. Vad jag vill komma till är att det är flera saker i boken som jag inte känner igen och det är jag glad över. Hon skriver mycket om rynkor och ja det har jag säkert fått några. Att tjejer kissar på sig om dom hoppar studsmatta och det har jag däremot aldrig varit med om även om jag fick barn vid 40 års ålder. Tror att det kan vara så att jag kan tacka yogan för det då man får en stark bäckenbotten av att använda mula bandha..Hon skriver också en del om att hon har fått gäddhäng och det har jag inte märkt av, får nog tacka alla solhälsningar för det.. Vad ska jag göra med mitt liv frågan som tydligen ska komma med "40-års krisen" bearbetade jag flitigt mellan ca 34 och 38 års ålder. Nu känner jag mig ganska nöjd, ialla fall vissa dagar..

och ja det var tydligen pms som förpestade mitt humör i helgen... så ikväll blir det yin-yoga

3 kommentarer:

  1. En riktigt bra bok detdär. Läste den för ett tag sedan och konstaterade, lite liksom du, att jag tydligen var tidigt ute med min 40-årskris?!! Blir 35 i höst och har aldrig varit tryggare i mej själv.

    SvaraRadera
  2. Hej! Är det inte samma som skrev "familjens projektledare slutar/ strejkar/ lämnar in" eller nått sånt? Läste den för ett tag sen och blev rädd så mycket som stämde på min familj (och ännu mer på min fd. familj!). Ha en skön helg, ser fram emot att partajja snart! Kram från H

    SvaraRadera
  3. Hej, Nina: Kanske yogan har hjälpt oss att mogna tidigt (inuti alltså.. hi hi). Helene: Jo det är hon som skrev om projektledaren i familjen. Vågar nog inte läsa den för då kommer jag bli arg över allt som jag får "rodda" i vår familj.. Kram Ulrika

    SvaraRadera