söndag 29 augusti 2010

Egentid

Igår hade jag bestämt mig för att göra ett yinyoga pass sent på eftermiddagen. Först skulle vi ut i skogen och leta svamp med svärmor. När vi kom hem började jag förbereda kvällsmat. Sen var det äntligen dags för min yoga. Men inte gick det något bra. Lilla M bara gallskrek så fort jag stängde dörren till sovrummet. Pappa dög absolut inte, hon har blivit en mammagris när hon var sjuk och jag var hemma. Försökte ignorera skriket men gick inte så bra och yoga med öppen dörr fungerade inte heller så det var bara att lägga ner. Egentid är en bristvara när man är småbarnsförälder. Egentid blir mer värdefull ju mindre man har av den, har man oceaner av egentid så är den inte så värdefull. Ganska märkligt egentligen.

Ikväll åkte jag iväg till träningscentret på mysoreträning. Vi var bara tre tappra själar och min yogakollega som har passet. Blev ändå härlig yoga med fokus och bra andning, Känner mig ganska stel i höfter och prasarita padottanasana fungerar inte så bra. Däremot kändes supta kurmasana och bryggan över förväntan:-)
Bilderna har jag lånat från nätet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar