söndag 14 april 2013

Äntligen


är vi klara med flyttstädningen. Äntligen kan vi fokusera på vårt nya hus. Hade goda vänner på besök igår & jag pratade en del om att det är både och att bo som vi gör. Härligt med nytt hus & naturen utanför. Men lite krångligare att låta barn cykla hem själv sen på kvällen. Men det känns väl fridfullt sa min vän. Huvudet på spiken, det känns fridfullt här. Som om man andas ut när man kommer hem & axlarna sjunker ner lite extra. Jo, det blir mycket jobb, sjöutsikten skyms en del av stora jordhögar & det blir husmålning i sommar.
Inte mycket yoga nu men jag har börjat med en meditation som jag har gjort några dagar. Gyan mudra kriya. Idag startade jag en ny kurs i medicinsk yoga. Åkte dit tidigare & yogade & mediterade innan. Kändes bra, vill aldrig sitta längst fram i salen om jag inte har en egen yogaträning. Kram & Sat Nam.

Yogat & mediterat i yogasalen♥

7 kommentarer:

  1. Rosiga du ♥
    Skönt att ni äntligen får börja landa h.e.m.m.a på riktigt, bo in er och rå om er. Byggtiden är en sjukt hektisk tid, jag gör helst inte om det!
    Kram på dej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi hi jo man blir rosig av allt syre i meditationen:-). Det är nog först när man ser i backspegeln man inser hur hysteriskt mycket det är och har varit nu. Kram!

      Radera
  2. Härligt låter detta tycker jag som längtar efter ett fridfullt ställe.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är härligt med lugn och ro utanför fönstret. Fast det viktigaste är ett fridfullt sinne:-). Kram

      Radera
  3. Känner igen mig. Den där fridfullheten som vi haft i snart två år nu sedan vi flyttade ut en bit från stan. Skönt att ni är på plats. Och jag skulle aldrig undervisa om jag inte hade en egen träning, tänker som du. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänker att det kan vara det som blir fel i medicinsk yoga ibland. Att någon lär ut som inte har en egen practise. Jo det är världsfenomenalt skönt att vara på plats. Stora kramen!

      Radera
  4. Härligt med det nya! :)
    Och så skönt att du har den där underbara fridfullheten att komma hem till efter hektiska dagar.
    Kramar

    SvaraRadera