tisdag 23 april 2013

Ekorrhjulet

snurrar här. Känns som jobbet hemma aldrig tar slut. Hämta på dagis, in med tvätten, ut med hunden, laga maten, diska, dammsuga, lägga liten, läsa sagan, hänga tvätten... Jo, det kanske är hormonerna som spökar. Min hy har blivit sämre, ett säkert tecken. Mitt tålamod är kort, har blivit arg två dagar i rad. Kanske med all rätt, ibland måste man säga ifrån. Har starka & friska barn som själva kan plocka upp efter sig. Det är lite intressant. För ett tag sen tänkte jag på hur sällan jag är arg nuförtiden. Nästan aldrig sen jag började med kundaliniyogan. Nu har ju min träning varit lite sporadiskt under flyttperioden & där kom ilskan tillbaka. Jag är gärna utan den:-). Igår stängde jag tillslut dörren om mig & yogade startpaket 2. Min livlina när det snurrar för mycket! Tionde dagen med meditationen Gyan Mudra Kriya i 11minuter. Jag tycker den är ganska jobbig men hänger i.
Ja, lyfter jag blicken från vardagsgnället är jag tacksam. Nu står huset där, flyttat från min målbild till verkliga livet. Kram & Sat Nam

4 kommentarer:

  1. Vidder och vatten, så fint ställe ni bor på!
    Kram och keep up ♥♥♥

    SvaraRadera
  2. Dålig mobilbild:-( men ja det är fint! Tack kära Nina & välkommen tillbaka♥♥♥

    SvaraRadera
  3. Det går upp. Och det går ner. Livet är som en berg- och dalbana. Yogan är en livrem och utan den hamnar allt på sniskan.

    Tänk den som finge bo så där vackert! :)
    Styrkekramar till dig! <3

    SvaraRadera
  4. Kontraster så att man ser vad man vill ha eller inte:-). Styrkekramar tillbaka!

    SvaraRadera