torsdag 25 april 2013

Boost

Ja ni vet hur det är. Den här veckan är jag inte på topp, känslig, trött, spänd, finnar i pannan & skulle helst bara vilja gömma mig under täcket. Då tänker jag att det är läge att boosta mig själv med tacksamhet!

Tack för att solen skiner idag! Tacksam för mysigt prat i bilen i morse med döttrarna, tänk att jag har tre  underbara döttrar, vilken gåva! Tack för att jag håller i med min meditation trots att det känns lite tungt. Tack för att mannen skruvade upp hatthylla & skoställ i hallen, allt börjar falla på plats. Tack för morgonkaffet, min kropp, för boken jag läser, för att hela familjen åt wokat tillsammans igår. Kram & Sat Nam


4 kommentarer:

  1. Det måste finnas dagar
    då ingenting händer
    då kraven faller
    och ingen räknar vad
    du gjort eller
    inte gjort

    det måste finnas dagar
    då tankarna vingkläds
    då det etablerade inte gäller
    och ingen bryr sig om
    vad du bejakar
    eller förkastar

    det måste finnas dagar
    då bara du är viktig
    då relationerna vilar
    och ingen frågar
    vart du går
    eller inte går

    -Lars Björklund-

    Kram på dej ♥


    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu fick du mig att gråta lite igen. Kram på dig med♥

      Radera
    2. Mig också. Vilken vacker dikt Nina!
      Ulrika, du kämpar så, det får vara tufft ibland. Man måste inte direkt bara påminna sig om allt man har och hur glad och tacksam man egentligen borde vara. Jag tycker du kan stanna under det där täcket någon dag och bara vara, inte känna att allt MÅSTE ändå ske. Låt det falla och se vad som händer i familjen också. Kramar!

      Radera
    3. Fint tänkt men jag är inte riktigt där än:-). Kram

      Radera