söndag 18 januari 2015

Mycket yoga

Fick lite oförhappandes skjutsa tonåringar till större grannstaden i morse. Då passade jag på att gå på ett kundaliniyogapass. Under utbildningen ska vi gå på tjugo yogapass med KRI certifierade lärare. Något av en stressfaktor då det inte finns någon lärare i min lilla stad. Idag fick jag ihop mitt femte pass. Hade egentligen ingen större lust. Har haft ett tag när ingenting känns speciellt roligt. Passet startade med en lång andningsmeditation, sen en stående kriya, vila & ytterligare en andningsmeditation i elva minuter som avslutades med att hålla andan inne. Jag lovar, jag kunde sitta hur länge som helst! När jag kom hem var det som att molnen i bröstet skingrades. Nu sitter jag här & pustar ut lite i ullsockorna innan jag ska åka iväg & leda mitt yogapass. Härligt att få dela med sig av nyvunnen energi! ( sen har jag bara min egen meditation kvar att göra idag...). Hoppas ni har haft en härlig helg. Kram & Sat Nam

6 kommentarer:

  1. Tänk vilken skillnad det kan vara på före och efter det pass man gjort. Yoga eller meditation eller bådadera. Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland gör det otroligt gott! Kram

      Radera
  2. Jag är evigt tacksam att vi inte behövde skramla ihop dedär tjugo klasserna. Jag hade inte varit färdig lärare då ännu... Det var också orsaken till avskaffande av den biten på just den utbildning som jag gick - många ät helt ensamma i sin trakt med KY och ska inte behöva åka till andra sidan världen för att få sin lista full. Hoppas du slipper stressa med den! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är alltmer ett stressmoment när jag börjar inse hur mycket tid det tar för mig att få ihop klasserna. Jag har minst en timma restid och i min vardag får det inte plats nu... Kram

      Radera
  3. Mycket yoga blir det! Jag tycker om att läsa om allt du hinner och gör, att det faktiskt ger dig energi. Jag är så rädd för allt som tar energi men sållar nog också bort det som faktiskt ger energi. Du inspirerar! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är både och.. jag är otroligt trött idag och det beror nog på det späckade schemat igår. Även om jag fortfarande är tacksam över yogapasset som var så härligt.. Kram

      Radera