lördag 10 januari 2015

Sa Ta Na Ma (Kirtan Kriya 31 minuter dag 23)

What is sadhana? It is a process which you do every day to grow, to be. There is a fight in this lifetime: to be or not to be. Nobody can destroy you. . . .You destroy yourself by not being yourself.   Yogi Bhajan 


Stortjejerna är bortresta på friidrottsläger & jag såg fram emot en lördag att vila. Men med facit i hand har jag mest bockat av att göra saker & varit ute & haft snöbollskrig med lilltjejen. Till slut tog jag mig i kragen & gjorde min yoga. Kriya for Elevation & Kirtan Kriya. Äntligen känns meditationen bättre igen, den är fortfarande lång men det är ok. Mantrat i meditationen symboliserar ett kretslopp; födelse, liv, död & återfödelse SA TA NA MA. Jag tänker en del på ålder nu. Vi är inte så unga längre. Mannen fyller 50 i år & jag 46. Tiden går. SA TA NA MA. Vi åldras SA TA NA MA. Livet är nu SA TA NA MA.  Kram & Sat Nam

6 kommentarer:

  1. Word! som vanligt när Yogi Bhajan delat med sig av klokskap! Det är "bara" att keep up och göra sin sadhana ♥
    Friidrottsläger även här (sammanträffande!) för dotterns del. En sån helg tydligen!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, mina tjejer var på Bosön i närheten av Stockholm de hade så ont i vaderna när de kom hem:-). Kram

      Radera
  2. Sammanträffanden! Skrev precis ett inlägg om ålder, tänk att jag är 16 år äldre än dig :) Kram och snöbollskrig låter skönt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kanske ligger i luften nu det här med ålder... det är ju bara en siffra men det händer ändå och det får vi inte glömma bort. Snöbollskrig är ett bra sätt att hålla sig barnslig:-). Kram

      Radera
  3. De där orden av Yogi Bhajan, de träffar mig SÅ, har tampats med dem i helgen. Ja, det där med ålder... det är ju bara en siffra, men ibland känns det läskigt att tänka på det. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är viktiga ord. Ja tiden har gått så fort sen jag fick barn när jag var 40, men det har varit härliga tider. Kram

      Radera