tisdag 13 oktober 2015

Allt på en gång

Det är som att allt händer på en gång nu i min lilla värld. Multitaskingens drottning. Som igår när jag hämtar på fritids, åker hem & lilltjej byter om, skjutsar till gympa, handlar, åker hem, går en liten runda med hunden samtidigt som jag ringer samtal & fixar då äldsta dotterns mobil blivit stulen. Eller i fredags då jag skjutsade hit & dit, till & med på natten vid halv tre hämtade jag dottern vid en fest. Sen ringde klockan vid sex för att smyga upp & ha min första sadhana. Hade nämnt det i två av mina grupper & räknade med kanske en handfull yogavänner men vi blev ändå tio. Det var verkligen fint att få dela det med dem som har lärt yogan från mig. Först ett långt yogapass, vila & sedan de sju mantran man sjunger vid Aquarian sadhana. Pricken över i var att få äta frukost tillsammans. Sitta kvar & prata en stund.
Sen kraschade jag i soffan. Hes, förkyld & väldigt trött. Var bjuden på en fest hos en av mina vänner. Jag är verkligen dålig på att höra av mig & träffa vänner nu. Det är som att det aldrig får plats. När jag väl är ledig vill jag bara vara själv. Men nu kände jag att det måste bli av. Hon bor i större staden några mil bort. Rätt enkelt att bara kliva på bussen & ta sig dit. Väldigt glad att jag gjorde det. Det var som lyxtid, vackra lägenheten, god plockmat & fina vänner. Så skönt att även om man inte har träffats på länge så är det precis som vanligt, man bara tar vid & fortsätter. Varmt i hela hjärtat♥
Nu är det ny vecka & förkylning & heshet finns kvar. Men ändå imorse hoppade jag (läs stapplade) upp på yogamattan för att göra Suriya Kriya. Tänker att jag sätter ner foten & tar tillbaka min kraft! Kram & Sat Nam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar