torsdag 22 oktober 2015

Torsdagskväll

Ligger i soffan under filten & har ingen lust att röra mig ur fläcken. Veckan startade med en konferens på hotell. Även om det var väldigt trevligt med spabesök & det fanns tid till yoga blir man trött. Lägg till att leda ett yogapass efter jobbet igår & en återträff med coachutbildningen på annan ort idag. Hejdå sötsug står det på tidningen i knät som jag inte orkar öppna. På konferensen var det fika precis hela tiden & idag var jag på två olika möten & det slank ner både någon sorts dajmkaka & en kanelbulle.. Jag som verkligen inte gillar fikabröd! Nu får det bli ett slut på det hela. Yogan blir gjord, kom på mig själv i morse att ligga & fundera på hur lång tid 40 dagar är, att det nu är mer än en månad kvar med min kriya för magen. Dumt att lyssna på egot, det var bara att ge mig själv en spark i baken & hoppa upp på mattan. Förundrad hur snabbt det har blivit lättare med passet, första dagarna var det verkligen stånk & stön men nu flyter det på ganska bra. 


4 kommentarer:

  1. Åh vad du kämpar! Heja dig. Och det där med att äta det man egentligen inte vill ha, igår åt jag pannkaka, all annan mat var slut när jag kom och jag tänkte, herregud, vad kan det göra. Svaret kom tidigt i morse, jätteont både i mage och huvud. Så, nästa gång får jag sparka mig själv åt ett annat håll, köpa en sallad eller soppa eller vad som helst!
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Tack Annika, det värmer kära yogasyster! Ja varför lyssnar inte munnen på hjärnan liksom:-). Kram

    SvaraRadera
  3. Uff ja, när rutiner svängs med avigsidan utåt, stressen biter en i rumpan och det annars är lite... bläh, ja då tar man -den för stunden- the easy way out. Alltför ofta.
    Kram och hoppas du fått öppnat tidningen, fått njutiaen stund och fått något gott och snällt i magen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den där stressen som biter i rumpan:-) Tack fina Nina, tur man har yogan! Kram

      Radera