torsdag 1 oktober 2015

Gubben i lådan

Igår var jag inbjuden till min mans jobb för att göra ett kort pass medicinsk yoga. Väl på plats i konferensrummet insåg jag att de (män) som var ditkallade (förutom chefen & administratören) INTE visste om att de skulle få en stunds friskvård med yoga. Kände mig som gubben i lådan.. Hej hej här kommer en överraskning.. Fick ta till all arsenal jag hade med forskning & hälsofördelar som kunde tilltala målgruppen (hjärtat & ryggen). Jag körde väldigt basic på stol med fokus på andning & kroppsscanning som avslutning. Efteråt fick jag en blomma & en kram & smet iväg ganska snabbt. Lite road över situationen & även glad att jag har ganska många undervisningstimmar i ryggen, annars kunde det ha varit lite jobbigt..
Känner mig mer säker på min egen sadhana just nu. Går upp tidigare för att yoga. Fast i morse insåg jag när jag var på väg till jobbet att jag hade glömt en rörelse i kriyan & även glömt att tona ut...Kram & Sat Nam

10 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja jag tycker också det är komiskt..Ha ha, skulle vilja ha sett deras förvånade miner på film efteråt igen.. Kram

      Radera
  2. Vilken skön överraskning de fick! Heja dej!
    Fnissar åt din bortglömda rörelse i kriyan och uttoningen, händer hos mej också allt emellanåt. Får lite angst en stund för att "något kan ju gå fel om man ändrar i kriyan" haha, men hittills har jag överlevt :D Och det inte sällan jag börjar sjunga Ong Namo Guru Dev Namo när jag ska tona ut.... ridå ;)
    Kramkram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja yogan kan ta de mest outgrundliga vägar och min man var naturligtvis inte med (det var hans chef som bokat mig) han smet undan..Hi hi skönt att höra att man inte är ensam i sin yogaförvirring. Kram

      Radera
  3. Underbar överraskning för männen. Kanske blev dagens snackis sen! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar helst se att de som yogar med mig vill komma dit, men när det gäller män kanske överraskningsmetoden är det enda som fungerar:-)

      Radera
  4. Hihi så det kan gå. Överraskningar är bra! ;-)
    Och här är en till som ganska ofta är förvirrad på morgonen, men det hör nog till.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi förvirrade yoginis...:-) Kram

      Radera
  5. Haha, ja du överraskningar kan vara av alla slag. När jag hade en kommunikationsbyrå var vi inbjudna till en företagsledning där själva ordförande inte visste att vi skulle komma. - Hur fan kom ni in?! som han så finkänsligt frågade. Det var lite knepigt att ta sig vidare efter den inledningen, men med rutin brukar det funka. Det gjorde det för oss och för dig. Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja på ett sätt är man ju glad att smyga in yogan på oväntade ställen men jag gillar bättre när det sker frivilligt. En av mina yogalärare var inbjuden att köra yoga för läkare och då var någon riktigt otrevlig ända tills de andra bad honom att gå ut.. Med det i bakhuvudet var alla jättesnälla den här gången. Kram

      Radera