tisdag 17 maj 2022

En del av min dag

 Det är tisdag & jag är fortfarande inte helt återställd efter helgens magsjuka/feber. Jo jag kände mig bra i söndags & jobbade på i trädgården på eftermiddagen men sen på måndag förmiddag kände jag mig liksom svag & darrig & samma sak i dag, magen känns konstig, kroppen svag. 

I måndags jobbade jag hemifrån & det blev en bra dag trots lite krasslig. Häng med på en liten bit av min måndag:

Först gick jag ner till "lilla bryggan" för att rasta hunden.
Efter det frukost med mosad banan, havregryn, yoghurt, honung, pumpafrön & granola.
På lunchen gjorde jag varm fetaostsallad, in med grönsakerna i ugnen med mycket olivolja.
Sen gick jag på hundpromenad & då fanns det granskott, det tycker jag är så gott smakar citron & innehåller en massa nyttigheter tänker jag.

När jag kom hem igen var grönsakerna precis lagom ugnsstekta.
När min man kom hem från jobbet hade han köpt med tulpaner från en gårdsodling en liten bit bort, dyra men åh så vackra! Inte ofta det händer så då får man vara glad!

1 kommentar: