torsdag 26 maj 2022

Söndag på en torsdag

 Det känns verkligen som en söndag på en torsdag idag. Varje gång jag vaknar, på natten eller tidigt på morgonen, snurrar det jobbsaker runt i huvudet. Det är verkligen mycket & rörigt på min nya tjänst. Dock känner jag mig inte så stressad utan mer lite uppe i varv med alla saker som ska prickas av på listan. Varför gav jag mig in på detta? Har jag gjort fel val? Fast jag tänker att det alltid är så med nya jobb innan man får grepp på läget.

Jag & yngsta dottern äter rabarberpaj hos mina föräldrar. Äldsta dottern ringer face-time från Grekland, hon & hennes sambo tog en sista minuten förra helgen. Det är en liten ort på fastlandet med höga berg & blått hav. Maten & drycken är billig, vädret är fint & det är väldigt vackert där berättar hon. Det låter helt underbart men vi har inga pass & dessutom är jag gift med en lärare & då kan man bara åka på loven= dyrt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar