söndag 15 maj 2022

VILA!

 Söndag & när jag tittar ut bor vi i paradiset. En dotter ringer & jag säger att hon ska ha fokus på det hon har. Dottern använde alla sina sparpengar till insatsen till drömlägenheten i större staden men nu har hon också prioriterat en resa med vännerna & det blir tufft ekonomiskt. Det är klart jag bidrar lite men jag försöker också få min (och min mans) egen ekonomi att vara i bästa slag. 

Helgen började inte bra när jag blev risig i torsdags kväll med feber & framåt fredag eftermiddag utkristalliserade det sig till magsjuka😓. Jag började bli människa igen framåt lunch igår lördag & kunde få i mig lite mat. Idag känns det bra men jag är lite medtagen. 

Problemet med mig är att jag har svårt att vila & ta det lugnt. Mannen gör stora grejer som öser grus med grannarna då de fixar vi vår gemensamma brygga. Jag går här hemma & fokuserar på det lilla som att tvätta, göra rent diskmaskinen, damma osv. 

Sedan får jag övertyga mig själv om att vila ibland eftersom jag inte är på topp idag. VILA! Sätt dig en stund! säger jag strängt till mig själv😅.

I eftermiddag hoppas jag att jag orkar fixa lite i trädgården men annars tar jag det lugnt & fokuserar på det lilla, på det som vi har. Det finns en kärlek i det tänker jag💚.

Fokus på det vi har!

Utsikt från min favoritbänk hemma!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar