lördag 13 januari 2024

Drömliv

 Helt plötsligt är det lördag igen & ytterligare en vecka i januari har rusat förbi. 

En vecka med mycket jobb, vackra soluppgångar & solnedgångar varje dag, stallgöromål & faktiskt en liten ridtur med känslan av att jag överlevde efteråt (hästen är lite räddare av sig på vintern), en vecka med att krypa ner i sängen hyfsat tidigt & läsa bok innan sovdags..

En sak som jag tänkt på under veckan är att jag faktiskt lever mycket mitt drömliv!

Att jag får bo i huset vid sjön

Att yngsta dottern & jag har en häst ihop

Att jag har en gullig bästa vän hund

Att jag har ett jobb i ledande position där jag själv kan styra mycket av min arbetstid

Allt detta har jag drömt om!

Det som inte riktigt räcker till just nu är tiden & orken. Speciellt att fixa hemma hinner jag inte med just nu. Hemmet skulle behöva lite kärlek. Å andra sidan är halva huset fyllt av mellandotterns bohag i en enda röra inför den stundande Stockholmsflytten.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar