söndag 14 januari 2024

Enkel helgmat & att hushålla med energin

 Tänker på det här med att hushålla med sin energi & att jag måste träna mer på det! Igår började dagen med en långpromenad med hunden, jag hade min springlista på Spotify i lurarna & ett pärlband av peppiga låtar med starka tjejer radades upp. Jag blev verkligen taggad & småjoggade delar av promenaden (när ingen såg för jag hade min långa täck-kappa på mig alltså inte alls klädd för att jogga..).  Sen bäddade jag rent, gjorde lunch, tvättade & mellandotter & jag tog en liten shoppingtur till Jysk där jag köpte lakan. Sen var det stallet då dottern skulle rida & det tog längre tid än jag hade tänkt så vi kom hem vid sju. Mannen som är krasslig hade förberett kvällsmaten & efter maten var hunden tvungen att få en promenad till. Sedan var jag helt slut & var tvungen att krascha i säng vid halv tio. Ok att jag är kvällstrött men det är skillnad på att vara helt slut så att man nästan blir rädd..

Nu blev jag väl inte klokare av det för i förmiddags var vi i stallet igen då dottern skulle hoppa. Packa hö & bära hinder, men jag klagar inte för det är också roligt.

Nu sitter jag i alla fall i soffan & tar det lugnt.


Någonting som fungerar smidigt är maten vi serverar på helgen. Jag köpte en stor fransyska i fredags som blev kvällsmat både på fredag & lördag. Vi skär den i bitar till biffar, gör klyftpotatis som kryddas med gurkmeja! då blir potatisen vackert gul & god & serverar med fetaostsallad & i helgen blev det en kantarellsås till men ofta blir det bara burk-bea...

Till lunch hade vi kebab med liba-bröd både igår & idag. Enkelt ska det va!


2 kommentarer:

  1. Vad mycket du hann med. Hushålla med energin är inte alltid helt lätt. Så god maten låter. Har precis ätit men nu blev jag ju hungrig igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag hann mycket men tydligen var det för mycket för att må bra. Enkel och god mat kul att du blev inspirerad= hungrig och tack för din kommentar!

      Radera