torsdag 18 januari 2024

Nu

 Hej och hå nu är det mycket att göra på jobbet, högt och lågt & många bollar. Igår var jag i en grannstad på möte & det var riktigt läskigt att köra hem. Snöstorm på tvären så att jag inte såg någonting, tydligen gul varning, tur att det gick bra!

Igår var jag inte heller i stallet & det behövs verkligen någon kväll hemma i soffan  för att få tillbaka lite ork... Mannen fick både skjutsa & hämta dottern för det var så mycket snö i backen från vårt lilla område att jag verkligen inte vågade ge mig ut i bilen.

Att orka träna på gymmet just nu känns avlägset & mitt årskort går ut i februari någon gång men men jag tar nog nya tag framåt våren, får vi hoppas. Ni vet hur det är, går man ut från gymmet & inte är tillbaka inom kort så är tröskeln väldigt hög att ta sig in igen.

Bra saker som jag gjort är att jag gjorde storkok med Sötpotatissoppa, recept finns här, det blev sju matlådor som jag frös in, alltid bra med nyttiga nödmatlådor i frysen.


Annars är vintern vacker på många sätt, det gäller bara att hinna titta på allt det vackra & ta in nuet. Svårt om man springer för fort i ekorrhjulet.



Jag har också läst en så bra bok, feelgood på hög nivå, rekommenderas om man vill må bra för en stund! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar