söndag 21 januari 2024

Lite misslyckad paj

 Det är söndag & jag har tröttmössan på! Igår hade jag stalltjänst & var uppe med tuppen & fick mycket frisk luft under dagen, lite för mycket frisk luft kanske med tanke på hur trött & urholkad jag känner mig idag.

Hade bestämt att ta det lugnt hela dagen men hunden behöver promenad (& grannens hund också, vi brukar hjälpa varandra). Tydligen måste jag åka till stallet idag också, kämpa!

Började iallafall dagen långsamt med att läsa den hypade boken Jävla karlar den började väldigt lovande måste jag säga.

Inser att jag har mycket roligheter inplanerat framöver, det är tjejmiddagar, Stockholmsflytt (dottern), spabesök & Gothenburg Horseshow. Upplevelser att njuta av & komma ihåg att spara på min energi. Att leva randigt, varva aktivitet & vila. Tyvärr är jag lite dålig på det men ska träna mera.

Igår gjorde jag en tacopaj, ville prova att göra pajskal av mosad potatis & det blev bra. Sen köttfärs med tacokrydda & tomatskivor. Längst upp hade jag för mycket 😅creme fraiche & riven ost. Smakade inte jättegott men idag var den godare... Hi hi knasigt att dela med sig av recept som blev lite misslyckat men med lite modifiering blir det nog bra. Jag mår inte så bra av mjölmat så pajdeg av potatis är ändå en bra idé.

Pajen innan jag hade på all creme fraiche och ost...

1 kommentar:

  1. Åh, en sådan bok...Jag brukar också sakna en bok som jag har läst ut. Man saknar den lilla vårld som man har fått varit med i genom boken och man saknar personerna. Det får mig att tänka på när dottern Emilia var liten och tittade på LOtta på Bråkmakargatan som mamma skickat på VHS-tape. När den var slut så grät Emilia. Jag har full förståelse varför :-)

    Så trevligt med lite trevligheter. Man får sådan energi-kick av sådant. Haha...Jag var också helt slut idag och det är bara tisdag.

    Ha en trevlig kväll,

    Varm kram,
    Anneli

    SvaraRadera