onsdag 3 november 2010

Förändringens vindar

Tredje dagen med morgonyoga. Har visserligen blivit kortare och kortare pass, men ändå.. Jag svingar benen över sängkanten och ställer mig på mattan före klockan sex. Nöjd så. Igår solhälsning A och B och fram till parsvottonasana + avslutade och idag helt enkelt 5 A och 3 B. Nattsömnen har blivit lite lidande, en natt krånglade lilla M och i natt låg jag och funderade. Det blåser förändringens vindar på min och mannens arbetsplats, ja vi jobbar på samma ställe. I första hand rör det mannens jobb men i förlängningen kanske även mitt. Jag känner mig ändå lugn och ser det ur en positiv synvinkel. Kanske det är meningen med något nytt. Kan till och med vara spännande. (Får se hur länge den inställningen håller i sig.).

Igår kväll hade jag min yinyoga, mysigt i yogashalan med alla tända ljus och regnet som piskade mot fönstren. Härligt att få prata om det jag brinner för, om att försöka vara här och nu, andningens betydelse och att under yogapasset inte prestera något utan bara vara..

7 kommentarer:

  1. Åh yogan. Den är så fantastisk. Sedan fem veckor finns den regelbundet i mitt liv efter många år av från och till-utövande. I love it. Det ger en ny dimension till livet.

    SvaraRadera
  2. Det låter fint. Med förändringar och yoga. Som det ska. Bara vara...

    SvaraRadera
  3. Hej fina ni! Yogamamma: Vad glad jag blir att du har hittat yogan igen, den är ett "livselexir" för mig.. Annika: Ja det är just det att man ska lita på att allt är som det ska, och inte bli rädd och kämpa emot.. Precis som när man yogar. KRAM

    SvaraRadera
  4. Hej hej!
    Vad mysigt det låter med en lugn yogastund medan regnet piskar. Det är bra att du kan se positivt på tillvaron!

    Kramar*
    /V

    SvaraRadera
  5. härligt, jag tror att yogan kommer hjälpa dig och hjälper dig att se det fina med förändring!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Hej, Viralila och Beata, tack för uppmuntran. Yogan är nog som en livboj man kan sitta på när det stormar..hi hi..Kram

    SvaraRadera
  7. Ja, tänk hur yogan bär! Fantastiskt också hur den gör oss så mycket lugnare och tillfreds. Inte ens större förändringar i våra liv är längre så omvälvande. Tillbaka till andningen bara, tillbaka till nuet. Kram till dej! och håller tummarna för att du ska få vara kvar i lugnet ang. era jobb.

    SvaraRadera