onsdag 17 november 2010

Novembertrött

Fortfarande ingen yogaork, ingen yogalust. När jag har jobbat, hämtat på dagis, skjutsat barn på aktiviteter, lagat mat och gått ut med hundar finns det ingen ork kvar. Inte så att jag tycker synd om mig själv, bara det att jag är för trött för att vilja.



Men god mat har jag lagat. Igår en fiskgryta med saffran och torsk. Kanske inte ser så gott ut på bilden men det var riktigt mumsigt. Ikväll provade vi en ny variant av gulaschsoppa med ajvar relish. Ändrade lite i receptet och hade i passerade tomater. Till efterrätt plättar (med hälften av mjölken utbytt av  kokosmjölk och dinkelmjöl).

3 kommentarer:

  1. När orken tryter är det viktigt att satsa på vad man stoppar i sig så att det hjälper och inte stjälper.

    Strykekramar från Japan!

    SvaraRadera
  2. Vilken god mat, nu blev jag inspirerad. Och orken finns inte alltid där, men när den kommer då är du på mattan igen. Jag är säker! Kraftkramar från mig!

    SvaraRadera
  3. Tack för era styrke och kraftkramar, dom värmer mig!! Kram

    SvaraRadera