lördag 27 november 2010

Köttfri måndag

Nu är det väl många yogisar som redan är vegetarianer. Började man som jag att yoga i vuxen ålder och redan har familj så kan det kännas lite svårare att helt utesluta kött. Känner ofta att jag borde men har inte kommit till skott. ( Min yngre bror är vegan, så det är klart att det går om man vill..). Däremot så försöker jag att ha någon vegetarisk dag i veckan, familjen är tyvärr inte alltid glada över detta. Nu ser jag att det är fler som tycker som jag, läs här på Köttfri måndag. Jag tycker inte att man ska fokusera på allt det dåliga som köttätande innebär, för som ni vet så tror jag att allt man fokuserar på växer. Det är bättre att tänka på alla fördelar.

4 kommentarer:

  1. Jag har slutat äta kött (men äter ff fisk och kyckling). Mer pga min hälsa och etiska skäl än av yogan, som hittills varit temporär i mitt liv.

    I min familj äter vi flera ggr i veckan helvegetariskt med soyafärs i lasagnen t ex. När jag är borta "festar" de med fläskfile och annat. Eller så tröttnar de bara och då har vi t ex quornbitar i en bytta och kött i den andra och äter tillsammans av pastan.

    /Stina

    SvaraRadera
  2. Glad blir jag av din kommentar. Fin inspirationskälla! I vår familj äter vi mycket kyckling men det känns inte alltid bra, då jag tror kycklingarna har det miserabelt.. Såg eko-frigående kyckling i affären i går men det kostade därefter. Prioriteringsfråga... /Ulrika

    SvaraRadera
  3. Hej hej!
    Fokusera på fördelarna. Vissa mår inte bra av att äta helt vegetariskt. Jag äter mycket fisk och fågel. Nu har ag börjat att kika in på det vegetariska köket, just för att det är roligt att pröva något nytt.

    Ljus*
    /V

    SvaraRadera
  4. Intressant att börja med en dag i veckan om man inte är van att laga helt vegetariskt. Det kan ju i sig ge mersmak menar jag.. från en till två till tre dagar beroende på resten av familjen förstås!

    SvaraRadera