torsdag 4 oktober 2012

Det är mycket nu..

alldeles för mycket. Mitt jobb har roliga nya uppgifter, men administrationen & ekonomin som jag också jobbar med har kommit på efterkälken och det börjar hopa sig. Bland annat för att min kollega är på semester. Kanske inte undra på att jag, ironiskt nog, låg vaken på natten efter föreläsningen som hette Stressa inte. Jag låg vaken och summerade "att göra listan" på jobbet. Till slut somnade jag och då drömde jag att jag låg vaken! & kom på att jag hade några hästar på jobbet. Hästar som jag hade glömt att ge mat & vatten på flera dagar. Låg & funderade på om jag skulle åka till jobbet mitt i natten eller vänta till dagen efter.. Konstig dröm:-).

Förundrad är jag över att nya meditationer kommer till mig med lätthet. Att jag bara vet vilken meditation jag ska välja. Nu är det meditationer för hjärtat som gäller, meditation för att läka hjärtat & meditation med mantrat Guru Guru Wahe Guru. Guru Ram Das Guru.

Glöm inte att mata hästarna på jobbet. Annars får du ligga vaken:-)

2 kommentarer:

  1. Tycker att vi är många som stressar på jobbet nu.. Jag har vaknat kl 5 i en veckas tid nu men somnar direkt jag sätter på min avslappningsövning på kvällen...
    Styrke Kram!

    SvaraRadera
  2. Styrkekramar till dig med förhoppning att dina meditationer ger dig lugnet du så väl behöver nu. :)
    Njut av helgen!

    SvaraRadera