tisdag 23 oktober 2012

Inspiration

Igår var jag på en otroligt bra föreläsning med Kjell Enhager som är en känd coach. Härligt med ny inspiration & nya infallsvinklar! Han pratade en del om valda sanningar. Att det finns en liten vaktmästare uppe i hjärnan som hela tiden letar efter om vi varit med om en liknande händelse. Att vi genom det tror att vi är på vissa sätt & att saker är på vissa sätt. Känner faktiskt att yogan hjälper här att den belyser omedvetna tankar & beteenden. Men det finns många vägar som bär mot samma mål:-).

Efter föreläsningen var jag på akupunktur. Förebyggande friskvård. Berättade om min vänstra höft, utsidan av vänster skenben & vänster sida av nacken som värker. Men det är ju Gallblåsekanalen sa hon direkt, det jobbar vi med idag & i rask takt fick jag nålar & sen var det bara att ligga still på värmedynan & vila. Googlade gallblåse-meridianen & den är tydligen kopplad till det tredje chakrat. Kanske något att tänka på i min yoga längre fram. Nu är mitt fokus mer på den dagliga meditationen. Annars har jag valt lugna pass i medicinsk yoga, passet för lymfkörtlarna får vara på paus då den är både lång & fysisk. Finns varken tid eller ork för det nu. Dras fortfarande med ont i halsen & väldigt mycket aktiviteter.

1 kommentar:

  1. Kjell Enhager är en fantastisk inspiratör, lyckost dig som fick gå! Du verkar ha en kunnig akupunktör, så skönt. Kram

    SvaraRadera