tisdag 30 december 2014

Bättringsvägen (dag 12 Kirtan Kriya 31 minuter)

Igår kväll piggnade lilltjejen till, fick ny aptit & färg på smala kinder. Så skönt att kunna pusta ut efter en natt utan magont.. Blev lite full i skratt när jag läste det jag skrev igår om meditationen. Efteråt när jag gjorde den kliade det precis överallt. Håret hängde ner i ansiktet, foten somnade & det kändes som fårskinnet jag sitter på inte låg rätt. Det var bara så långt & jobbigt. Tur att yogapasset jag gör innan meditationen är kort & lätt... Idag var jag noga med att se till att fårskinnet rullades perfekt  när jag tog mig an mina 31 minuter.
En stor varm kram till er som kommenterade förra inlägget. Finaste yoginis i cyberspace♥. Idag kunde vi åka spark på isen & göra en snölykta. Mammalycka!

6 kommentarer:

  1. Blir lite fnissig av att läsa hur det kan irritera med småsaker när man sitter, känner igen! Och så skönt att det magonda är borta. Gott Nyttt År till dig! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kan klia otroligt mycket på näsan tex.. fniss. Gott Nytt År fina Annika!

      Radera
  2. Svar
    1. Ja fast jag var lite snabb med att ropa hej, det blev ytterligare en natt med magont.. men nu verkar det gå åt rätt håll. Kram

      Radera
  3. Åh, så skönt att hon fått färg på kinderna igen och magen mår bättre!
    Fnissar också åt dina "meditationsbravader", känner SÅ igen mej! Tänk så mycket man ibland hinner haka upp sig på under några (i princip) ynka minuter :D
    Kram, Sat Nam och gott nytt!!! ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast 31 minuter kan verkligen kännas längre än några ynka minuter. Men det är värt det! Kram och tack detsamma♥

      Radera