fredag 19 december 2014

Milstolpar

Som alltid när året börjar närma sig sitt slut funderar man på någon sorts sammanställning. Känns inte som om det har hänt så mycket i år. Inte som 2009 då jag fick barn & gifte mig. Eller 2012 då jag utbildade mig i medicinsk yoga & påbörjade coachutbildningen. Verkligen inte som 2013 då vi byggde vårt älskade hus... Tur att man har bloggen till hjälp att minnas milstolpar i tillvaron som snurrar.
2009 då jag startade bloggen & lilla M var nyfödd.. minnen♥

Har haft en liten fundering att börja en 40-dagars med Kirtan Kriya i 31 minuter. Tänkte börja redan igår kväll men efter att jag hade städat dagis (vår tur, känns sådär att behöva städa dagis i helgen innan jul) var jag så trött. Jag gjorde det enda rätta poppade popcorn & slog på Ernst på tvn & sjönk ner i fåtöljen med lilltjejen. I morse vaknade jag hyfsat tidigt men var så trött. Kom upp lite försent så samtidigt som jag mantrade Sa Ta Na Ma hörde jag mannen sjunga i duschen & morgonradion i bakgrunden. Men 31 minuter Kirtan Kriya blev det, skam den som ger sig.

6 kommentarer:

  1. Åh, vilken sötnos! Tycker du gjorde helt rätt som valde popcorn och Ernst, ibland är det lilla det viktiga. Kram och önskan om en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vilket gos det är när dom är så där små. Nu är hon jättelång och börjar 6-års nästa år.. Vet att alla tjatar om det men: Ta vara på tiden! Kram och fin helg till dig med♥

      Radera
  2. Åh vilken gullegris! Och ja, ibland måste man bara få sjunka ned någonstans och göra ingenting. Kram och kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag måste träna på att göra ingenting, det har blivit alldeles för lite av det på sistone. Kram och kram igen

      Radera
  3. Jag har också längt efter en längre meditation nu. Kanske för att min "chakraresa" är så ombytlig, då jag jobbar bara en vecka åt gången eller för att min Sat Kriya (som jag bara gör och gör och gör...) ofta bara känns som något jag bara gär och gör och gör...! Jag vill ha en stilla, lång och inåtsträvande meditation känner. Behöver och önskar. Kram och pepp inför din Kirtan Kriya, och en varm famn med lugn och bara vara till dej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Nina! En 40 dagars Kirtan Kriya vill jag ha med i min yogaresa. Får så om jag når målet nu.. Kram

      Radera