söndag 21 december 2014

Tveksam

Igår kväll hade vi goda vänner här. Nystädat hus, gryta puttrande på spisen, gott rött vin & glögg med pepparkakor. Vi skrattade, smidde resplaner, sjöng med i gamla godingar & spelade kort ganska långt efter midnatt. Inget jag väljer bort för yogan. Det kommer andra dagar att gå upp i ottan. Hade ändå aldrig orkat upp. Hann inte somna innan lilltjejen kom till min säng klagade på ont i magen & kräktes ner hela sängen. Resten av natten gick åt att springa & tömma hinkar. Min stackars lilla skatt. Idag har tvättmaskinen gått varm . Håller tummar & tår att vi andra inte blivit smittade. Men njuter ändå av tystnaden, tända ljus & äntligen känns det som tiden har stannat upp lite grann & inte rusar fram.
Ja yogan & meditationen blir gjord idag med. När jag sitter i 31 minuters meditationen & tycker att min mage svider lite konstigt känner jag mig tveksam till om det kommer att bli någon 40 dagars...

5 kommentarer:

  1. Ojojoj, hoppas ni inte blivit smittade och att du får ha det vilsamt. Kram

    SvaraRadera
  2. Uscha då! Jag håller både tummar & tår för att ni andra klarar er!
    Helande kramar

    SvaraRadera
  3. Vilka fina vänner att glädjas åt och med. Hoppas du får vara frisk över julen. Kram!

    SvaraRadera
  4. Ja, helande kram och hoppas ni slipper lindrigt undan!

    SvaraRadera
  5. Åhh hoppas ni klarar er över jul och tack för du tittade in hos mig :)

    Kram

    SvaraRadera