onsdag 2 juni 2021

Att unna sig vs att spara

Ibland tänker jag att saker i mitt liv upprepas hela tiden. Just nu läser jag massor om sparande och lyssnar på poddar om börsen mm. Vet att det var likadant under en period förra året, kanske en upprepning varje år?😀 Nu rimmar det ju illa med att jag hela tiden har saker som jag absolut måste köpa.. Blir inte så mycket över att spara då. Försöker att ha fokus på det jag redan har men det dyker ändå upp nödvändiga och ganska mycket inte nödvändiga saker att köpa. Jag jobbar på det, kanske ska införa ett köpstopp.. Det har också varit många år då jag med tre döttrar i hushållet inte har haft råd (prioriterat) att shoppa mycket alls till mig själv, så därför känns det så kul och lyxigt att ändå kunna unna mig tex ett par skor. Jo jag tänker även på miljöaspekten men är inte helt hardcore där, även om jag gör många bra miljöval (köper kravodlat, återvinner, odlar en massa biväxter, avstår från att flyga i möjligaste mån även innan corona mm)

Ett happymoment varje dag är min lunchpromenad med min hundbästis! Ett mindre happy moment var springturen igår. Gick så himla trögt trots fint sällskap av hunden och yngsta dottern.. Kände mig som en seg-gångare runt spåret. Tror att det är varannan gång ungefär som det går trögare...

Från dagens lunchsväng i skogen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar