fredag 11 juni 2021

Fredag

Fredag och jag har finkjolen på mig men efter jobbet ska jag bara gå på motionsspåret med hunden, troligtvis med finkjolen på!

Jag var på hundkurs i veckan och då bjöds det fika och  jag berättade för en nyvunnen vän om att jag nästan aldrig äter sötsaker förutom när det någon gång bjuds hembakat. Då kom diskussionen igång om ätande då någon hade lagt på sig jobba-hemma-pga-corona-kilon. Jag berättade om att jag oftar skippar frukosten för att få ett längre ätfönster och att jag läser mycket om kost och hälsa. Någon frågade om råd och det gör mig alltid lite illa till mods. För det första äter jag inte alls på något perfekt sätt, för det andra är det så individuellt med kost. Det jag i alla fall kan stå för är att jag väljer bort tex socker och lägger till tex mer grönt, bra fetter, kosttillskott mm för att jag ska må bra. Någon pratade kalorier och jag pratade om att må bra. 

Något annat jag tänker på nu, kanske pga denna boken, är sparande. Hoppas att det håller i sig så jag kommer igång ännu mer.

Kram och Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar