onsdag 23 juni 2021

Spring-rapporten

  Igår var jag ute och sprang igen! Det var nära att det inte blev av då jag fick skjutsa döttrar lite hit och dit och klockan rann iväg. Men med facit i hand var det nog bra att jag kom ut lite senare då jag hade hunnit äta både mellanmål och kvällsmat innan. Jag kör ju förmiddagsfasta fram till lunch och det går bra de allra flesta dagar men vissa dagar kan jag känna det som jag har fått lite för dåligt med energi och igår var en sådan dag. 

Klockan hade hunnit bli åtta innan jag kom ut och det var duggregn och jag var helt ensam på vårt motionsspår - tur nog för jag hade ett fånigt leende på läpparna hela vägen. Kanske ska tacka min spring-lista på Spotify för en del av glädjen men också att det kändes helt ok att springa trots att jag inte hade sprungit sedan förra veckan. Eftersom det regnade vågade jag mig också på att ha mina barfota-skor då det blir lite mjukare i marken då. 

Enda molnet på springhimlen var väl unghunden som jag delvis bogserade bakom mig, jag sätter fast kopplet i en midjeväska (inget trendigt springbälte utan en gammal flummig sak från Thailand inköpt på nittio-talet😂). Hunden har inte lärt sig att uppskatta det här springandet, stackars liten tänker säkert ni men när vi tex sparkar en fotboll/han leker med en annan hund/han jagar en fågel kan han springa hur snabbt och länge som helst..

Jag har ju en del ont i kroppen som jag kanske tror är artros bland annat vänster fot vid stortåleden är svullen och gör ont. Jag har slagit i den för länge sen när jag gjorde ashtangayoga och den har aldrig blivit helt bra. MEN det blir faktiskt bättre när jag springer, konstigt nog. Har haft väldigt ont i helgen när vi bara har gått långa promenader men idag på lunchpromenad kom jag på mig själv att märka att det gick så lätt och smärtfritt!! Det beror säkert på att jag sprang igår.

Ska tilläggas så ni inte får helt fel bilder i huvudet att jag springer typ 3 km😂 och att det inte går fort..

Mina barfotaskor: Merrell Vapor Glove

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar