fredag 18 juni 2021

Vad händer?

Jo det som pågår här just nu är mycket tankeverksamhet på sparande! Blir liksom nördigt intresserad när något intresse drar igång. Lite ironiskt att för mindre än en månad sen var jag helt inne på allt som jag ville köpa och googlade runt hela internet för att kolla på: nytt köksbord (behövs fortfarande men jag väntar), robotdammsugare (äsch..bättre att vara utomhus, kanske blir mer aktuellt till hösten), KLÄDER/SKOR jo jag gjorde en del inköp som jag är nöjd och mindre nöjd med men just nu känns det ändå som att jag har det mesta jag behöver.

Det mesta av vårt sparande försvann i husbygget för ett antal år sen, finns i bloggen från inlägg 2013 om man är intresserad, och nu känner jag att jag behöver bygga upp ett litet nödkapital. I detta nya intresse har jag hittat några tips. Tex att bygga upp en capsule wardrobe. Inser att jag faktiskt absolut har grunden. Gäller bara att tänka och inte göra spontaninköp av kläder!

Kolla här

Något annat som jag tänkt på är att många fina saker är gratis:

Yoga, utöver min vanliga morgonyoga gjorde jag igår solhälsningar och lite random stående ashtanga positioner ute i solen. Så jäkla nice & gratis!

Springa, jo då förutom skor som jag har köpt för dyra pengar är det underbart (ca var tredje gång, de andra två gångerna är det förhoppningsvis skönt efteråt)...

Allt det vackra i trädgården och naturen nu, jo jag har köpt en del blommor till trädgården men också fått en hel del perenner av min mamma som har i överflöd.

Ni förstår vad jag tänker på den här fredagen. Kanske det här intresset håller i sig i samma intensitet eller inte?! Spännande.

Trevlig helg!

En vit skjorta passar till allt, perfekt i "kapsel-garderoben".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar