torsdag 24 juni 2021

Midsommarfeeling

 Nej midsommarfeelingen har inte infunnit sig ännu. Vaknade med lite lätt huvudvärk som inte gått över trots två starka koppar kaffe & en ipren. Jag brukar kanske ta en ipren varannan månad men ibland vågar man inte chansa på att huvudvärken blir värre. 

I eftermiddag bär det av till kusten till goda vänner. Det var länge sen vi träffades, det blir härligt att se dem & härligt att komma till havet. Jag brukar alltid känna det som om jag får extra energi av havsluften. Bäst att packa med springskorna men det är säkert önsketänkande, blir nog mer av god mat och gott vin än grönsaker & motion😀

Lite tudelad över att åka iväg dock, dels för att vi lämnar 20-åringen & hennes festsugna kompisar hemma hos oss men också för att det är så ljuvligt hemma nu. Vi har en underbar rosa ros som blommar & jag har en del jobb i trädgården som jag borde ta tag i. Ändå ett bra tecken att jag är så hemmakär eftersom det mest blir hemester i år.

Yogan nu är mest att jag sitter i korslagda ben & upprepar ett mantra 11 gånger. Förstår om man tycker det är lite knäppt & varför gör man så om man inte håller på med yoga/eller bara gör fysisk yoga. Jag tycker dock att det är en meditation för mig som ger mig mycket= gladare, lugnare & lättare att lyssna inåt.

Glad midsommar💕

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar