söndag 31 januari 2010

Choklaad

Hemskt nog har det inte blivit någon yoga på hela veckan. Började veckan med magsjukan & sen har jag helt enkelt inte känt mig i form för att yoga. Ikväll leder jag mitt pass på träningscentret, känns aldrig bra när man inte har yogat själv på ett tag men jag ska ta nya tag nästa vecka.
Igår träffade vi kära vänner i den större staden, dom har köpt illfint hus & jag fick inspiration att fixa lite här hemma.

Idag gjorde jag CHOKLADBOLLAR till eftermiddagsfikat. Inte så söta, utan med mer vuxen & chokladsmak. Sa inget till barnen & dom märkte ingen skillnad. Mellan I åt 5 stycken!! ( hon är lite för smal så jag lät henne hållas..)






chokladbollar

2 o halv dl sportgryn (jag tog 1dl dinkelflingor & resten havregryn)
1/2 dl socker (jag tog ekologiskt rörsocker)
1/2 dl kakao
1 msk vaniljsocker
50 g rumsvarmt smör
2 msk starkt kaffe
Kokosflingor att rulla dom i 

Blanda alla torra ingredienser i en skål . Skär smör i bitar & lägg i, häll över 2 msk varmt kaffe o blanda med händerna. Forma bollar & rulla dom i kokos.

5 kommentarer:

  1. hej hej!
    du tar igen yogan. gott med chokladbollar!

    kramar*
    /S

    SvaraRadera
  2. jag lyckades få in två yogapass den här veckan, känns underbart!
    Och chokladbollar....mums!

    SvaraRadera
  3. Kokosbollar min absoluta favorit.
    Tips!Försök att göra dem "endast" med kokosflingor nästa gång.
    Yogan ska inte stressas fram. Kroppen behöver sin vila efter obalans.

    SvaraRadera
  4. Jag har också varit magsjuk...aldrig kul! Men yogan finns där och väntar. Ah, chokladbollar med kaffe i, låter gott!

    SvaraRadera
  5. Vad härligt med yogisar som gillar chokladbollar!!
    Sue, du menar alltså att byta ut havregrynen mot kokos,det måste jag prova!

    SvaraRadera