lördag 23 januari 2010


Idag sov hela familjen ganska länge. Lilla M vaknade inte förrän klockan nio. Det var nog välbehövligt då hon kräktes på torsdag natt så fredag var jag mest trött hela dagen. Blev lite sur på morgonen för jag fixade frukost, gav hundar mat, gav lilla M gröt & tog ut hundarna innan resten av familjen masade sig ner för trappan gäspande & inlindade i täcken. Sen försökte jag snabba på alla men klockan var inte förrän framåt tolv innan vi satt i bilen. Tänkte att det var nog för att jag är vata-pitta & mannen & stora K är pitta-kahpa som vi har olika bråttom, eller rättare sagt att jag alltid har mycket mer bråttom än de. Ja jag har läst lite om ayur-veda nu igen. Sen åkte vi ialla fall till skidspåret, alla utom stora K som fortfarande satt kvar i nattlinne framför tv:n, suck. Eftersom lilla M somnade i bilstolen så fick vi åka skidor lite i skift. Två varv blev det ialla fall, inte långt bara 4,6 km men ändå härlig att komma ut & solen tittade fram en stund.. När vi kom hem gjorde vi fisksoppa & till efterrätt plättar med blåbärssylt & grädde. Vid fem tiden rullade jag ut yogamattan för att göra kortprogrammet, kändes lite motigt & jag kände av mina knän, kanske från skidåkningen, men jag gjorde klart alla asanas, & bryggan (urdhva dhanurasana) kändes faktiskt bättre än på länge.
Bild från yogajournal

1 kommentar:

  1. Vi "behöver" detdär motiga ibland, jag tror det är då det händer saker - särskilt om vi ändå gjort vår yoga. Att vi inte låter någonting stoppa oss. Upp på mattan bara! it's the hard way :)
    ...och nu blev jag sugen på plättar med blåbärssylt också, tack för det ;) ;)

    SvaraRadera