torsdag 7 januari 2010

På mattan igen

Hade tänkt att nu kommer jag nog yoga i 30 dagar i rad eftersom jag började de första fyra dagarna 2010 med yoga. Fick lite inspiration av en bekant som undervisar i yoga på annan ort. Men sen blev det två nätter med dåligt sömn & då blev det ingen yoga. Ena natten var lilla M helt plötsligt pigg klockan tre på natten & sen skulle jag upp & jobba på morgonen. Kvällen efter var vi bjudna till goda vänner på mat & kortspel, jättetrevligt men det blev sent i säng.
Idag på eftermiddagen insåg jag plötsligt att nu kan jag yoga. Stortjejerna var hos kompisar & lilltjejen sov middag. Solhälsningar 5 A & B, alla stående, några sittande & avslutade asanas hann jag med innan hon vaknade.

1 kommentar:

  1. Det är något särskilt med att yoga varje dag en period, det rensar ut onödiga ursäkter och annat bråte. Att sen Livet kommer emellan är inget man rår på, yogan finns ju kvar där ändå. Fast det vet du ju redan :) Tack för länken till din bekant!

    SvaraRadera