torsdag 21 januari 2010

Yinyoga & osteopatbesök

I morse fick det helt enkelt bli yinyoga eftersom vänstra sidan av nacken är helt stel. Kändes lite jobbigt de första rörelserna & jag kände att jag ville forcera & göra solhälsningar. Men efter en stund var det bara andningen & jag. I slutet av träningen kom jag att tänka på min Ganesha figur, jag ställde den brevid mig på golvet & tände ett ljus. Man kan säga att det blev en Ganesha meditation. Inte för att jag vet något om hur man gör det men jag föreställer mig att Ganesha är glad, sprallig, barnslig & sorglös.. Sen blev jag glad när jag startade datorn & läste Ninas kommentar till mitt förra inlägg..
I eftermiddag hade jag en tid hos osteopaten har inte varit där sedan innan jul, lite för långt uppehåll med tanke på min nacke. Hon sa att min högra höft är framåtroterad, konstigt när alla mina problem sitter på vänster sida av kroppen. Hon jobbade mycket med att trycka på magen, på kanten av revbenen, på huvudet & ganska länge mitt fram på bröstbenet. Det gjorde lite ont men mest var det så skönt, jag låg som på moln & det kändes som att min kropp var tacksam att få hjälp..

1 kommentar:

  1. Tack snälla du och jag är minst lika glad om jag kunnat sprida något vidare. Ska passa på att länka till Karins Ganesha-meditation, den är kraftfull!
    http://yogavita-yogavita.blogspot.com/2009/05/meditera-over-ganesha.html

    SvaraRadera