söndag 10 januari 2010




Dåligt med yogatillfällen den här veckan, tar nya tag till nästa vecka.
Ska leda mysoregruppen ikväll så det blir ändå en liten dos yoga.
Igår träffade jag en släkting som vill skilja sig efter 25 år & 3 barn tillsammans.Hon pratade om att man som mamma ofta kommer i sista hand, man ger allt till familjen & glömmer sig själv.
Tänkte då på yogan, att yogan hjälper en att möta sig själv varje dag, att få syn på vilka behov man har & vad man behöver ändra på för att må bra.Yogan kan inte förhindra "smällarna" som man får i livet, men hjälper till att vara sann mot sig själv & inte trycka ner känslor som är svåra.

4 kommentarer:

  1. hej hej!
    vad roligt att du ska leda grupp! vart har du passet? jag skulle vilja gå en yogalärarutbildning när jag är frisk. det är lite ont om ashtangayoga i linköping. det var så härligt att yoga, det kändes lite annorlunda eftersom jag inte hade yogat på ett tag. tråkigt att din släkting ska skilja sig, men för vissa är det bra. hoppas de kan må bättre på var sitt håll.

    vad härligt att yogan har hjälpt dig att möta dig själv. vad är det du skriver? nu blir jag jätte nyfiken. jag skjriver lite själv, det kommer inte lika naturligt som mitt måleri, men det är roligt.

    ljus*
    /S

    SvaraRadera
  2. Tack vare en elev lärde jag mig att se på skiljsmässor från ett helt annat än "eländigt" perspektiv.

    Yogan sporrar till ett harmoniskt självcentrerande. Mår du bra, så sprider det ringar på vattnet.

    SvaraRadera
  3. Vilka kloka ord jag får här, tack!! Sue, låter härligt med ett annat perspektiv nu känns det bara sorgligt med deras skilsmässa.
    Staya, jag bor i Karlskoga, en liten ort i mellansverige. Jag skriver inte så mycket just nu, hoppas jag kommer igång snart igen. Jag skriver om personlig utveckling i romanform.

    SvaraRadera
  4. För mig med 4 tjejer, man, hund, hus kommer jag alltid i första hand. Liksom i förebyggande syfte. All tid jag investerar i yogan kommer tillbaks till familjen.
    /H

    SvaraRadera