torsdag 21 januari 2016

Nu

Hoppar (hmm) upp med tuppen & läser dagens JapJi. Minns innan nyår när jag såg fram emot att brottas med den här heliga skriften. Att få ha den dagliga disciplinen med fokus på det stora perspektivet. Nu när jag sitter där på mattan så far tankarna lite hit & dit. Tänker att det är nu det är. Det är nu jag sitter här. Den fysiska yogan finns kvar till längre fram, allt som behöver göras & tänkas på finns kvar till senare.. Jag har valt att göra det här nu! Inte alltid lätt att vara närvarande i nuet.
Minns vad "Sada Sats" pratade om på workshopen. Att vi är här nu. Det är vattumannens tidsålder. Vi behöver inte vänta på någon annan. Tiden är här & vi är här! Kram & Sat Nam

4 kommentarer:

  1. Innerlighetens innerlighet vad jag behövde dina ord idag, tack tack tack ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu blev jag glad in i hjärteroten. Kram

      Radera