söndag 9 februari 2014

Söndagsyogan

Mycket yoga idag. Började dagen med hormonyogapasset. På min kurs var det manipura i fokus, yoga för magen. Stannade efteråt & mediterade en stund. Känns som det behövs extra mycket yoga just nu. Helgen har varit lugn & skön. Blivit ompysslad & fyllt 45 år! Tänk vad tiden går. Det gäller att ta vara på dagen.
Tänkt en del på det här att lyfta andra. Får en känsla av att när man är lite för trött hörs egots röst högre. Det gäller att lyfta upp sig själv först & sedan lyfta andra. Be the forklift som Yogi Bhajan säger!
 

2 kommentarer:

  1. Det där ordet forklift har jag hört både här och där senaste månaderna. Bra uttryck! Tror det kan vara lättare (för mig i alla fall) att lyfta andra än mig själv, undrar varför, hmm. Ja, det känns som om det behövs extra mycket yoga nu. Varje dag, viktigt, viktigt för att komma i fas. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig är yogan bästa sättet att lyfta mig själv. Senaste tiden har det nog varit lite halvdant med yogan..jag behöver ha tid på mattan:-). Då blir det mer på riktigt när jag ska lyfta andra utan mina egna issues, dömanden och bedömanden. Kram kram!

      Radera