tisdag 4 februari 2014

i Köket

Igår hade jag min efterlängtade lediga dag. Den ägnades bland annat åt viktiga saker som att för en gångs skull ta fram juicemaskinen och göra morotsjuice och göra två sorters rawfoodbollar med en väldigt älskad liten hjälpreda. Morotsjuicen har jag fryst in i kuber som förgyller min morgondrink. Rawfoodbollarna var väldigt smaskiga men de får jag nog behålla för mig själv eftersom resten av familjen springer åt andra hållet bara de hör ordet dadlar. Annars är det inte full balans hos mig. Någon liten förkylning har lyckats smyga sig på, tankebanorna tar inte bara positiva vändor och jo jag tjatar fortfarande om min hy som inte återställd.

10 kommentarer:

  1. Funderar på att behöva ta tjänstledig ett vecka och laga mat! Det står mej sååå upp i halsen nu. Det är liksom så krångligt (känns så just nu) att få till schysst mat, som både mättar och ger näring. Uff, men vi keep:ar up ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma sak här, den vanliga vardagsmaten har jag noll inspiration till just nu. Tidsbrist och ingen större motivation, det blir det gamla vanliga som pasta och sås... Kram

      Radera
  2. Smart med att frysa in i kuber, tack för tipset! Älskar dadlar. Faktiskt gott ihop med bacon också! Men det kanske du inte äter? Håller tummarna att det rätar upp sig hos dig. Har också en förkylning i kroppen :( kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast egentligen tror jag att det är bättre att äta en morot per dag då får man fibrer också. Jo då jag är allätare och äter bacon ibland. Då får vi krya på oss båda två!! Kram kram

      Radera
    2. Ja precis. Och egentligen ska vi inte ha is eller dricka så kallt. Någonsin. Enligt ayurvedan :) Hoppas du mår bättre. Jag gör det! Kram

      Radera
    3. Jag blandar alltid mina gröna drinkar med kokt vatten så de blir ljumna, kan inte dricka iskallt vatten. Dessutom dricker jag varmt kokt vatten i små klunkar under dagen.. Många tycker det är lite konstigt... Jag mår bra men är mer förkyld och hostig fast inte alls däckad. Skönt att du har kryat! Kram

      Radera
  3. Jag gillar också dadlar och skulle absolut inte springa åt andra hållet om du skulle erbjuda mig att smaka ;) Känner också igen mig i det där med vardagsmatlagandet...usch! tänker jag bara just nu. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rawfoodbollarna är jättegoda och platsar som ett alternativ till fika för mig. Vet inte om ni fikar så mycket i Italien? Tror säker att det vänder snart och vi hittar ny inspiration i köket när det blir vår. Kram!

      Radera
  4. Låter som en mysig dag och nu blev jag påmind om att det var längesen jag gjorde rawfoodbollar! Nu när jag är ur förra veckans dipp skickar jag pepp tillbaka till dig. Andas och ha tålamod, bättre tider kommer. Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt pepp det värmer!! Kram från en som har ätit väldigt många rawfoodbollar den här veckan:-).

      Radera