måndag 2 maj 2022

Varvar bra & dåliga saker

Mysig valborg hos kompisar men sen sov jag som en kratta på natten. Tror jag missade mitt sömntåg som det ibland blir när jag lägger mig för sent. Igår blev sömnen också lidande men då var det en av mina kära som var på akuten, det var dock ingen akut fara.

Nya jobbet har också gjort att tankarna snurrar mer än vanligt. Idag gjorde jag en av de saker som jag tänkt på i helgen, det tog typ en kvart... väldigt onödigt att oroa sig för det mycket längre tid än det tog att utföra uppgiften. Ibland kan jag bara skratta åt mig själv..

Budgeten har det gått hårt åt den här månaden. Bilen var på verkstan och då flög tusenlapparna iväg. Dessutom visade det sig att reparationen inte gått bra så ikväll har vi fått köra den till verkstaden igen, försöka ringa och klaga imorgon & jag får ta den lilla bilen till större staden på jobb imorgon, suck...

Nej nu låter det som det bara är dåliga saker, bra saker är VÅREN, LJUSET & i helgen tog jag ett varmt bad med apelsin-olja & kände att det var en lyxig återhämtning.

Promenaderna!

2 kommentarer:

  1. Hej,
    Precis å där kan jag också känna när jag skrivit ett blogginlägg, alltså att det låter som om att livet bara innehåller negativa saker, men vet du vad? Det är det verkliga livet vi beskriver. Det gör inte alltid alla de där solskensbloggarna som finns, du vet de där bloggarna där allt ser så perfekt och idylliskt ut och som kan få oss, ialla fall mig, att känna oss som om att vi inte har lika bra liv :-) Shit happens i allas liv, men extra trist med bilreparationskostnader. Så dyrt! Jag säger till mina elever att de skall gå fordonslinjen på gymnasiet för då kan de tjäna massor med pengar sedan :-)

    Jobbigt när sömnen kommer efter. Hoppas du får sova bra nu i veckan. Jag gör också som du, skjuter upp något, gpr och gruvar mig lite, men när man väl gör det går det så bra och man blir så lättad.

    Ha det gott och tack för dina kommentarer hos mig! Jag älskar gamla möbler :-)

    Varm kram, Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, tack snälla att du är inne hos mig och läser och kommenterar. Du har helt rätt att vi beskriver det verkliga livet! Jag är ofta positiv men har perioder när jag oroar mig mer eller är mer trött. Det har nog de flesta. Up and downs.. Men det är bra med kontraster, när det har varit lite neråt uppskattar man ännu mer när det vänder. Kram Ulrika

      Radera