fredag 31 mars 2017

Vänner!

Igår var jag på utbildning i större grannstaden. Fick lite tid efteråt att gå på stan & en kär vän hörde av sig & vi fick tid till en spontanfika. Så himla mycket värt att bara studsa in & gå rakt på väsentligheterna, som hur det är att vara tonårsmamma när ens egna hormoner är svajiga. När mensen har hoppat över & man får värmeslag lite då & då som det är hos mig just nu. Så skönt att bara få berätta om det, få bekräftat hur min vän har det & skratta åt alltihop. Har haft lite social torka ett tag. Min yogaundervisning, familjelivet & jobbet gör att det inte blir så mycket tid över till vänner. Men jag inser nu att det är så viktigt!!

Fortsätter med meditationen. Har vaknat riktigt tidigt nästan alla dagar & har tom hunnit göra ett kort yogapass. 

Nu i helgen åker jag & delar av familjen till Göteborg. Lite spänd hur jag ska få till meditationen i en liten lägenhet med mannens bror & familj. 

Kram & Sat Nam & trevlig helg!

10 kommentarer:

  1. Vänner är guld! ❤
    Och välkommen hit! Vi kanske ses någonstans i vimlet. ;-)
    Kram och trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, synd att jag inte fick syn på dig:-)

      Radera
  2. Livsviktigt med vänner. Så lustigt, skrev precis ett inlägg om min väns kalas som jag var på igår :)
    Skönt med spontanfika, ibland är det som man planerar ihjäl sig för att få till det.
    Hoppas ni får det skönt i Göteborg och lycka till med meditationen! kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och det är som att spontant ger extra guldkant ibland. Kram

      Radera
  3. Har läst hos dig länge utan att kommentera men äntligen så! Härligt med kompishäng, det är verkligen viktigt fast så lätt att prioritera bort! Känner igen mig en hel del i det där med hormonerna, är lite i samma läge och det är attans jobbigt när de ställer till det. Vet att du skrivit tidigare om ditt procomb och jag håller också på att leta mig fram i djungeln vad som kan ge balans i den här perioden. Balans i livet vore också bra, förresten :-) Kram och önskan om en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fint att se dig, har ju varit lite glest mellan inläggen här senaste tiden. Pro-comb är slut hos leverantören nu och jag tror att det är avsaknaden av procomb som gör allting extra jobbigt. Det är så intressant det här om vårt mående efter 40, måste skriva mer om det! Kram♥

      Radera
  4. Ha det så bra i Göteborg! Själv får jag inte ihop det med att träffa vänner just nu. För mycket måsten. Måste skärpa mig. Kramar

    SvaraRadera
  5. Känner SÅ igen vänpusslet och hur viktigt det är att ta sig tid att träffas, som elixir för själen på alla sätt ❤️

    SvaraRadera
  6. Ja, vänner som ger energi är verkligen elexir för själen. Annat ska man nog välja bort.. min egen fundering här.. Kram♥

    SvaraRadera