tisdag 30 augusti 2022

Veckorna rusar på

& sommaren börjar gå mot sitt slut. På jobbet fångar jag bollar hit & dit. Hemma har dotterns aktiviteter börjat, igår ridning & efter det räcker orken till middag & Idol på tv, kanske nyheter & några sidor i en bok innan det är godnatt. Jo, lite tvätt, mat till utekaninen, hundpromenad & annat smått & gott får räknas in i tidsekvationen också.

Igår fick jag inspiration när jag skulle göra middag, hade tänkt köttfärssås och spaghetti i vanlig ordning men det slutade med supergoda köttfärsbiffar med fetaost, ugnsstekta halva potatisar, nyskördade bönor (vi har massor i landet) & en kryddig tomatsås.

En annan inspiration är att jag läser Sannas Fastebok nu, har visserligen bara läst ett halvt kapitel men har ändå kört ganska hårt med min förmiddagsfasta nu på vardagarna.

Älsklingshästen

2 kommentarer:

  1. Åh, den maten låter ju helt fantastiskt god. Idag är barnen i skolan och maken är i Skövde så då skulle jag kunna passa på att laga till något som inte passar de andra i huset.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Hanna, ibland får man till matlagningen:-). Kul om du fick lite inspiration.

      Radera