måndag 6 november 2023

Livstecken från storstaden

 Jobbet fortsätter att vara stressigt men idag satte jag faktiskt ner foten och avsade mig ett projekt. Annars kommer jag att behöva sjukskriva mig sa jag. Det har jag aldrig sagt förut under mitt långa arbetsliv. Jag skulle nog få hjälp sa chefen. Det får vi verkligen hoppas!

Annars var jag  ledig i torsdag-fredag och vi åkte till Stockholm för att träffas hela familjen, äta gott & shoppa lite. Det var mysigt på alla sätt även om det regnade & fötterna värkte av många steg.

För min egen del blev det inte så mycket shopping mer än ayurvedisk tandkräm, en bok & en ullkofta från Uniqlo. Väl utvalda saker som jag var nöjd med. Fjortonåringen fick däremot shoppa lite mer, hon behövde en ny vinterjacka, lite saker till hästen, böcker & även hon fick en tröja från Uniqlo.

Jag fick också inspiration till den redan befintliga garderoben hemma. På underbara Massimo Dutti såg jag en så fin stickad pullover, då kom jag på att jag faktiskt har en hemma som jag inte använt på ett tag. Den åkte på till jobbet idag.

Det jag tar med mig mest är våra mysiga restaurangbesök där vi har ätit gott & haft det trevligt tillsammans. Men det var ganska skönt att komma hem till lugnet & åka till stallet igår. Borta bra men hemma bäst...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar