onsdag 20 oktober 2021

Ny header, hundkurs & lite yoga

Redan onsdag & faktiskt supertrött. Känns som jag bara skriver om att jag är trött här på bloggen men ärlighet varar längst. 

Imorgon & på fredag ska jag åka till en annan ort på jobb bara en timme bort men det blir ändå kul med lite omväxling. Jag ska också börja på hundkurs imorgon kväll med min kära slyngelhund. Han är ett år & ganska busig men på ett bra sätt. Jag är inte jättepeppad på hundkurs men tror det är nu man sätter standarden för resten av hundlivet.. Ni vet, det går inte att lära gamla hundar att sitta... men han är faktiskt superduktig på ganska många kommandon men inte fullt så duktig på att hälsa på människor, han blir tokglad & står på två ben & viftar med framtassarna & inte så duktig att klippa klorna för då får han full panik...

Något som är positiv än så länge är att jag har varit sugen på att göra min korta morgonyoga! Det känns som jag har en nytändning i mitt eget yogautövande. Däremot skaver vissa yogasammanhang, som en kofta som har blivit lite för trång, jag har inte haft någon större lust att gå på fler utbildningar eller liknande just nu. Jag är nöjd med min egen yoga & undervisningen jag gör, that´s it.

Till slut så har jag igår lyckats ändra min header på bloggen, inte alls genomtänkt men jag har inte varit nöjd med bloggens utseende sedan jag tog bort bakgrunden jag hade förut. Den bakgrunden gjorde bloggen svår att läsa via mobilen. Nu skriver jag mest för min egen skull men ändå är det trevligt om någon mer vill läsa här💗.

Hej på en trött-onsdag!


2 kommentarer:

  1. Hej Ulrika,

    Jag känner också att jag bloggar mycket om att jag är trött och slut. Det är väl våra jobb och säsongen. Hösten och mörkret kommer smygandes liksom...

    Ja, det där med hundkurs...Jag gick ett par gånger med Lando när han var yngre, men kände inte att vi passade in. Han och jag är som vi är. Han lyder och är snäll men gillar inte andra hundar, och det får man respektera.

    Vad skönt med en yogarutin på morgonen. Det måste ge så mycket energi. Härligt!

    Ja, det där med layouten på bloggen, jag vill också ändra min men det känns krångligt och jag hittar inte några bra inställningar. Din blev ju jättefin.

    Varm kram och ha en fin eftermiddag!

    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anneli, tack för att du tittar in och kommenterar, det gör mig glad. Ja det är inte undra på att man känner av mörkret och kylan fast jag brukar vara mer vårtrött nu är det nog både och. Mitt jobb är inte så betungande just nu men märker på min man som också är lärare att det är mycket då han har ganska stökiga elever. Ni är hjältar som jobbar i skolan!
      Varm kram!
      Ulrika

      Radera