tisdag 26 oktober 2021

Sömn & sparande

Sömnen blev sådär i natt. Jag brukar lägga mig innan tio & läsa en stund men mannen var på fotboll i Örebro & yngsta dottern är inte alls lika kvällstrött som jag, jag fick jag tjata henne i säng + att när mannen kom hem vid 23 snåret hade jag svårt att somna. Dessutom vaknade jag vid ett tiden & hade ont i magen, kände mig förstoppad, kanske för att jag åt mycket mer fibrer igår då jag försökte vara mer nyttig med grönsakssoppa till lunch😀.

Ny lön & jag har genast sparat en lite lagom summa i fonder, lite på Opti & några aktier för skojs skull. Opti-sparandet (fondrobot) startade jag förra månaden när jag fick ett infall att den lilla summan jag får för yogaundervisningen ska gå in där. Jag har en enskild firma & där går hälften i skatt & dessutom tar jag inte så mycket betalt då det har varit svårt för yogastudion under corona. 

Just nu känns det svårt att spara större summor. Det jag kan jobba med är mina utgifter i vardagen. 

Försöka tänka ut billig vardagsmat, en utmaning då jag vill att den ska vara nyttig & livgivande & mannen & yngsta dottern har mer fokus på gott.. 

Gå hem några dagar i veckan för då kan vi samåka. Vi har blivit lite lata & hoppar in i varsin bil på morgonen men bensinnotan blir därefter. 

Ha fokus på allt jag har & rensa i röran.. det finns alltid små röror i skåp & garderober som väntar på sin tur.

Börja i tid med julklapparna, nu kostar det pengar men med tre döttrar är det bra att sprida ut det så inte allt måste köpas i december.

Gratis blommor från trädgården😍


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar